tirsdag 10. januar 2012

Global Chic - Frankrike!

Her kommer mitt hovedbidrag i utfordringen "Global Chic" hos NIB i disse dager.

Frankrike er det landet jeg elsker høyest,
 hvor jeg var på min første utenlandstur i tenårene
 og landet der jeg sanker mest inspirasjon til hjemmet vårt

Jeg elsker landet, kulturen, språket, sjarmen, lukten.. Alt!
Vakre, vakre Frankrike!



Gamle tekstiler er et must.
Denne dåpskjolen er uendelig vakker,
sart og skjør med de nyydeligste detaljer.



Sifoner og gamle urskiver.
Love`em!


Et gammelt votivhjerte.
Å gi bort en votivgaver er en eldgammel skikk der man ofrer til det guddommelige
 i form av disse når man er rammet av sykdom og annen elendighet i
håp om helbredelse



Lavendelbunter.
Skjønn å se på og skjønn å lukte på ;)


Gamle ballettsko og en olivenkvist.



I skuvsengen har jeg også en del gamle tekstiler,
i hovedsak fra Frankrike, Danmark og her fra Norge :)

lamper i fattigmannsølv

Ønsker alle en finfin kveld!

Klem fra Trine

10 kommentarer:

  1. Nydelig bidrag Trine, masse lykke til ! ♥

    Og du, riktig godt nytt år ! :)

    God klem fra Anette

    SvarSlett
  2. Så masse vakkert du har og lykke til!:))klem

    SvarSlett
  3. Masse inspirasjon å finne i Frankrike ja, ingen tvil. Flotte bilder.

    SvarSlett
  4. søt dåpskjole ;)
    jeg har også noen sånne ballerinasko, men de er uten bånd, skulle gjerne hengt de opp som du.
    fin kveld til deg!

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder.
    Har aldri vært i Frankrike.
    Lykke til i konkurransen.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  6. Hei Trine! Her var det mange vakre detaljer!! Dåpskjolen var helt skjønn, så dekorativ! Flott bidrag, lykke til. Joda, jeg fikk pengene takk, bra du fikk glede av duftoljene..har gått en del kongerøkelse her i julen også. Fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  7. Nydelig bilder, elsket balletskoene<3 Jeg har vært i Frankrike en gang, og stor koste meg.. Skal nok reise dit igjen en dag:)
    Håper onsdagen din er fin:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Så mange vakre detaljer du viser! Jeg er også så glad i Frankrike. Prøver å holde fransken vedlike og tar språkkurs.
    Lykke til i konkurransen!!
    Étreintes de moi à toi

    SvarSlett
  9. Et nydelig bidrag, søtnos=)!! Så mange herlige detaljer!!! Jeg har aldrig vært i Frankrike...skulle så gjerne, så kanskje en gang i fremtiden=)!!

    Ha en herlig midt i uken kveld!
    Klemmer!

    SvarSlett
  10. Kjempe fint bidrag^^, nydelige skatter

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥