torsdag 21. april 2011

Badet tar form


bilde fra google


TIL SKREKK OG ADVARSEL!!

Førbilder av badet....
(bildene kan gjøres større ved å klikke på dem)


Det styggeste badet i manns minne!!!
Det trengs egentlig ingen tekst her ;)
Badet har stått urørt (i oppussingssammenheng)
siden leilighetene her var nye i 1984,
og som dere ser - det bærer badet vårt preg av!!
Så deilig å endelig få begynt oppussingsen!



På denne langveggen her
var hele vegg-og gulvplassen brukt opp til varmtvannstank, vaskemaskin og en utslagsvask.
Dette var i utgangspunktet den eneste veggen der vi kunne ha hatt litt oppbevaringsplass,
men da alt det andre tok opp mesteparten av plassen,
så hadde vi kun plass til en lang, smal åpen hylle.
UPRAKTISK!!


På innsiden av badet, har vi en bod på nesten 4 m2 som vi nå gjør om
til vaskerom. Det er nesten det jeg gleder meg mest til!!
Nå blir varmtvannstank, vaskemaskinen og utslagsvasken flyttet inn dit,
og det skal bli godt :-) 


På den langveggen hvor det står nå, skal vi ha dusjkabinett i hjørnet,
og dobbelvask :-))



 

Vi ble egentlig lovet badet ferdig til påske, altså igår,
men vi skjønte jo fort at det ikke lot seg gjøre.



Flislegger`n har virkelig jobbet som en helt når han har vært her.
Fredag for en uke siden jobbet han til kvart på ti om kvelden,
 han kom tilbake igjen på søndag og jobbet hele dagen,
og skal være hele påsken. Idag har har han lagt gulv, og imorgen skal han fuge.
Bare for at monteringen kan begynne første arbeidsdagen etter påske!!
Det får`n si!


Det begynner ihvertfall å komme seg, og vi begynner å se lyset i tunnelen her nå ;)


Her tilbringer vi late påskedager. Vi stoooorkoser oss ute om dagen, med sommertemperaturer,
grilling, kos og latter. Deilig!!
Imorgen reiser vi på gården, og vi skal endelig montere trampolinen.
Vi gleder oss!!

Fortsatt god påske, alle sammen!!
Nyt!!!

post signature

19 kommentarer:

  1. Hehe.. ikke så ille det badet der da! Du skulle sett hvordan det så ut her før vi gikk i gang! Blir supert når dere er ferdige. Vi ble ferdige med badet her i mars. Holdte på siden i høst med det. Stilige fliser dere har valgt til veggene!

    SvarSlett
  2. Ja ja, det kunne vært verre, hehe;)
    Vi bygde nytt bad i fjor, så jeg vet hva du går igjennom. Men det er sååå deilig når det endelig står ferdig.
    Tror vi har samme fliser på gulvet, ganske like iallefall.

    Badet blir råflott og jeg gleder meg til å se mer:)

    Ha en deilig påske!!!
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  3. Spennende prosjekt! Tipper det blir lekkert♥

    Ha en fortsatt fin påske snuppa!

    Klem Anita♥

    SvarSlett
  4. Ønsker deg fortsatt fine påskedager!
    Og badet ..det blir jo bare lekkert!
    Skal si det jobbes!
    Kos deg med dine og nyt dagene på gården!
    Påskeklem))

    SvarSlett
  5. Så fint det blir på badet!! :)
    Håper dere koser dere masse på gården. Håper vi kanskje treffes i løpet av ferien.

    Klemmer til dere skjønningene tre :)

    SvarSlett
  6. Det blir jo kjempefint.Gleder meg til og se det ferdige resultatet:)Nyt påsken.Klem

    SvarSlett
  7. Dette blir fint, gleder meg til å se når dere er ferdig. :)
    Ha en fortsatt god påske!

    SvarSlett
  8. Lykke til med oppussingen. Ser og høres ut som det blir veldig fint.
    Fortsatt fin påske
    :)

    SvarSlett
  9. Å, var det det. Du snakket med Ida, og ikke meg, men jeg var der og det var jeg som pakket pakken så den vet jeg er sendt før påske. Har du ikke fått den? Gi beskjed så finner jeg fram sporing på den.
    Klem:)

    SvarSlett
  10. Er sikker på at det blir kjempefint når du har fått stæsjet det ferdig.
    God påske vennen.
    Klem.

    SvarSlett
  11. Ser ut som dette blir utrolig bra!!! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!! Alltid spennende når noen pusser opp...
    God påske til dere!! Kos dere på trampolina!!
    Klem Annette

    SvarSlett
  12. Her var det nydelige bilder av svaberg og svane, og badet blir sikkert kjempefint etterhvert!! Ønsker deg en fortsatt god påske!

    SvarSlett
  13. Det kommer att bli otroligt fint när det är klart, och stor skillnad mot innan!
    Önskar dig och din familj en underbart skön påskhelg!
    Kram Pia

    SvarSlett
  14. Det er altid dejligt, når et byggeprojekt er færdigt :-)
    Det bliver spændende at se det færdige resultat.

    God påske :-)

    SvarSlett
  15. Skal si dere står på.... Dette gleder jeg meg til å se ferdig...
    God påske Trine!!

    SvarSlett
  16. det badet er mye penere enn mitt. ;-) Her har det vært utrørt siden tidlig 70. :/
    Men i påvente på lottomillionen har jeg malt linomeumen hvitt. Halvparten ser enda ut som et takras men det blir etterhvert. Små små skritt selv om jeg skulle ønske alt var ferdig for tre måneder siden . ;-)
    Teker det blir et lekkert bad når dere er ferdig jeg.,

    SvarSlett
  17. Så spennende. Gleder meg til å se når det blir ferdig. Ser ut som det blir et nydelig bad.
    Kos dere masse på gården. Håper du tar masse bilder, er jo bare så nydelig der.
    Påskeklem

    SvarSlett
  18. Dette blir jo supert :D God påske i heimen :D

    SvarSlett
  19. Wow, Trine! Dette blir jo rene extreme makeover det! Gleder meg til å se det ferdige resultatet, spesielt med en ekstra Trine-touch på pynten ;)

    klem, cj

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥