fredag 16. desember 2011

Verdens beste konfektkake! ♥


Ikveld har jeg laget verdens beste konfektkake! 

Mamma og jeg kaller den bare for "kaloribomba".
Ikke helt uten grunn, for Æling har nemlig regnet på hvor mange kalorier
som finnes i denne kaken, 
og det er ikke småtterier!

Kan ikke tenke for mye på kalorier i julen, 
da skal det være lov å kose seg!


500 gram peanøttsmør og 500 gr lys sirup blandes sammen i en kjele,
og varmes opp på svak varme.
Skal bli en jevn masse.


Ta kjelen av platen og
knus nesten en hel (liten) pakke cornflakes til småbiter,
og bland dette oppi peanøttsmør- og sirupblandingen.

Røres godt sammen,
før hele blandingen smøres utover et bakepapir på et stekebrett.


400 gram melkesjokolade smeltes i vannbad
og smøres over "kakebunnen". 

Settes kaldt en liten stund,
før den skjæres opp i småbiter.

Oppbevares i kjøleskap :)



Tid for å nyte! 



Vi har Lea i helgen, 
og min bror Ole Thomas har kommet på middag ikveld.
Idolfinale og semifinale i VM- dette blir en bra kveld! 


Da jeg kom hjem fra jobb idag,
hadde kjæresten vasket hele huset, doen nede, 
badet og kjøkkenet, 
og det duftet deilig grønnsåpe i hele leiligheten! 
Fine kjæresten! 

Nyt fredagen!

post signature

8 kommentarer:

  1. Shit!!!! Denne så bare sinnsykt god ut!

    Takk for oppskrift!

    Stooor klem!

    SvarSlett
  2. Om den kjæresten bobler over av husmor-gener, så kan du gjerne sende han i luftballong over til Hadeland :) Har 500 kvadrat som trenger en vask til jul...

    ps. har laget Peanutt-butter Cookies i dag, og de er også ganske kcal-fyllte :)

    Rødvinsklem :)

    SvarSlett
  3. OIOIOI den der så utrolig god ut :-) Tror jammen den må prøves ut :-) I disse juletider skal man absolutt ikke telle kalorier, strengt forbudt ;-)

    Klem fra Rita

    SvarSlett
  4. Den kaka der så bare herlig ut,må prøves. :)) Unner meg ekstra kalorier i jula jeg også,trimmer heller litt ekstra (etter jul). ;)
    Kos deg i helga vennen.
    Klem.

    SvarSlett
  5. Den kaken både hørtes og så kjempegod ut:-))

    Ha ei fin helg
    Klem

    SvarSlett
  6. Nam nam :)

    Ha en fin helg,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  7. Mmm..den kaken så goood ut:)
    Så flink kjæresten din er, kan tenke meg det var deilig å komme hjem til nyvasket hus:)
    Håper dere har en fin lørdag..
    Klem

    SvarSlett
  8. Lyst å komme hjem å bake litt til oss:0)?nam,nam.
    Klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥