onsdag 26. januar 2011

Extreme makeover

Hei alle skjønninger!

Først og fremst; Tusen hjertelig takk for alle gode ord i forbindelse med sykehusinnleggelse og malingen av kjøkkenet. Kommentarene er lest igjen og igjen, og jeg/vi er evig takknemlige! Dere er så HERLIGE!!

Energinivået er ikke på topp om dagen, så jeg har ikke verken fått besøkt dere her i blogglandia eller kommentert noe i den siste tiden, men jeg tenker på dere, og setter stor pris på hver og en av dere. Dere er så skjønne!!

Da jeg malte kjøkkenet, malte jeg også litt møbler i stuen.
Vi hadde tunge, mørke møbler i stuen som stjal mye lys og ble for mørkt her hos oss. Hvordan det så ut kan du se HER .



Vitrineskapet tok jeg en sjefsavgjørelse på, og malte det hvitt.
Helge er aldri enig i noe jeg gjør her i heimen, og synes vel det er bedre jo mørkere møblene er. Jeg blir nesten deppa av det ;)
Hadde egentlig tenkt å delegere malerjobben av vitrineskapet til mannen til Katla , men fikk blod på tann, og gjorde det selv. Ble kjempefornøyd!!




Lyse stoletrekk er bestilt til spisestuestolene,
men de kommer ikke før i April ;)


Er ikke fornøyd med pyntingen inne i skapet da,
 så jeg prøver meg litt frem og ser hva jeg blir fornøyd med :-)

          Jeg malte også bordbena på salongbordet og spisestuebordet,
                             og det gjorde seg veldig med lyse ben.
                                      Bordplata er i orginalfargen.
                      Er på jakt etter noen fine, nye lamper til spisestuen,
                                           så tror jeg det blir bra :-)


                                                HA EN FLOTT DAG!
                                             post signature

26 kommentarer:

  1. Så flink du har vært - stor forandring - og rommet virket mye større og luftigere :)
    Føler med dere i den vanskelige tiden!
    Stor klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Forandring fryder, og både skapet og bordet ble kjempefint i hvitt :) Råfint at du har beholdt bordplata mørk. Om du sliter med pyntingen inni skapet, så er et lite tips å ha blondegardiner på innsiden av glassdørene ;)
    Tenker masse på dere, og håper ting går bedre etterhvert.
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  3. Hei Trine.
    Du er så positiv at det er en fryd.
    Og pågangsmot mangler du ikke heller.
    Resultatet ble jo kjempefint så
    du må bare være fornøyd med innsatsen !

    Mange gode klemmer og tanker til deg og dine fra Ingunn :)

    SvarSlett
  4. Hei kjære Trine! Takk for dine alltid gode ord inne hos meg! Varmar alltid veldig! Lekkert med lysare interiør! Eg likar jo kontrastar, men likar at det er mest lyst. Hadde heilt mørke møbler for eit par år sidan, men vart lei. Det var heldigvis billege ting frå IKEA ;) Kjøkkenet ditt er fullstendig forandra! Tenk så "enkelt" ting kan bli nytt?

    Håper dagen din er fiiin!
    Klem E :)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så fine bilder du viser :) Og jammen hadde du postet mange fine innlegg siden sist jeg tittet innom :) Håper dere er bra igjen!

    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Råstilig!! Du har vært flink! Ikke mange menn som liker forandringer, men det må til:O)
    Håper alt går bra med dere etter alle tumulter!
    klemmer fra meg;)

    SvarSlett
  7. Hei.
    Så romantisk og nydelig det ble nå. :))
    Masse jobb har du hatt og,mannfolka for-
    står seg ikke på dette med interiør de,
    jeg gjør som jeg vil,heldigvis. Han er
    fornøyd uansett hehe.
    Håper alt står bra til.
    Ha en fin dag.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  8. Åhh så fint du har det!!!!!!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  9. Så utrolig bra skapet blev!! Herremalla nå har du nesten fått nytt hjem Trine mor. Nå bare MÅ jeg komme meg på besøk.
    Hils Helge, jeg tenker på dere hele tida og savner deg på jobben!!

    Hundred tusen klemmer!

    SvarSlett
  10. Hei vennen!

    Så godt å ha deg tilbake! Høres ut som det går bedre med dere begge to, håper det. Tenker masse på deg om dagen og savner deg her inne! Men helsa må gå foran, så håper du bare koser og ikke stresser bloggingen.

    Ha en avslappende kveld:-)

    Stor klem, Rosa

    PS: Malingen gjorde susen, lekkert ble det! Pyntingen kommer jo litt etterhvert, sånn er det stort sett alltid hos meg:-)

    SvarSlett
  11. Hei Trine!
    Så lyst og fint det ble!
    Du er bare helt utrolig,beundrer ditt pågangsmot.
    Tenker masse på deg og savner deg,men husk..tenk først på deg selv og din kjære..
    håper det går bedre..
    Stor klem fra Anne

    SvarSlett
  12. Så fint det ble!! :) Håper det går bedre..!
    Ha en flott uke videre, snart helg! :) klem

    SvarSlett
  13. Hei igjen, SNUPPA!!

    Takk selv for superkoselig hilsen, ble såååå glad<3

    Jeg har det veldig bra om dagen, og det er DEILIG! Selvsagt er ikke ting "perfekt", men det går bra med meg og jeg gleder meg til alle de fine tingene som skjer og kommer til å skje:-)

    Vet du, jeg tenkte på deg når du skrev dere var på isolat på SiV. Jeg bor kun 5 min unna, til fots. Men siden Helge var såpass syk spurte jeg ikke om du ønsket besøk. Det var IKKE fordi jeg ikke hadde lyst!!
    Hadde vært superkos å treffes en dag og selvsagt stiller jeg om du skulle være i nærheten igjen! :-)

    At du også er organdonor varmer hjertet mitt, og er ingen overraskelse, så god som du er!

    Hils Helge og ønsk han masse god bedring, både med det ene og det andre, huff og huff... Håper du er imum nå;-)

    Kleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem, Rosa

    SvarSlett
  14. Ble utrolig fint:0). Du er kjempe flink trinemor.
    Elsker de franske lysestakene dine, hvor har du fått tak i dem??
    Håper alt står bra til.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  15. Wow så fint det ble! Utrolig hvor mye lysere stuen ble med litt maling :) Nye trekk til stolene blir jo prikken over i'en.

    Håper det går bedre med mannen, tenker på dere begge ♥ Snart er det vår og lysere tider :) *♥*

    SvarSlett
  16. *tar av seg hatten, legger den i skuffen og klapper høylytt* Selv om skepsisen min var STOR når du fortalte om planene ble jo resultatet veldig bra. Sterilt?? LANGT ifra, du er superflink bestevenn.. Gi både Malin og Helge ett kyss på pannen fra meg, så sees vi på lørdag håper jeg..

    LoveU
    Bestevenn

    SvarSlett
  17. Så nydelig det ble med de hvite møblene, ble myyyye bedre altså♥
    Skal ikke så mye til for å få det litt lysere å lettere.

    Så innlegget under her først nå, hørtes ikke gøy ut. Håper alt er bra nå og at dere slipper mer slike skremmende hendelser fremover.

    Mange gode klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  18. Super flott ble det:D Tenker på deg søte deg...Varme klemmer

    SvarSlett
  19. Hej.:-) Det ble kjempefint...og så gøy å se før og etter bilder.:-) noe helt annet...selv om før bildene var tatt i mørket og derfor så kanksje enda mørkere ut...men i hvitt ble det lyst å trivelig...blir sikkert tøft med ny belysning også...Rom ble ikke bygget på en dag...og når rom endelig var ferdig, så begynner man å pusse opp...eller hvordan er det vi holder på ? tjhiii

    en god kveld til deg...

    SvarSlett
  20. Sånn skal det være! Ta sjefsavgjørelser er bra når det er et snev av usikkerhet hos den andre parten! Takk søte deg for at du var på bloggen min, du er utrolig flink - jeg kan ikke huske at jeg var så gesjeftig da jeg var på din alder! Og så tenker vi de små positive tankene nå...

    SvarSlett
  21. Det ble jo så fint etter du malte, Trine!! Så mye lysere og koselig som det ble med en gang, du er jammen flink som får ting unna i en vanskelig tid. Gleder meg til å se stoltrekkene, det blir nok råstilig!! Mange gode klemmer og tanker til deg og mannen din. Jorunn

    SvarSlett
  22. Så fint at du klarer å bruke energien din til hus og hjem i en tid hvor en like gjerne kunne ha mistet all initiativ. Kjempebra, og så fint det blir.... Takk for hilsen, vi bretter opp ermene og står på.......

    SvarSlett
  23. God kveld Trine ! ♥

    Så flink og effektiv du er da, imponert jeg ! :) Vitrineskapet ble kjempefint, love it ! ♥

    Så utrolig leit å høre at dere har hatt sykehus opphold. Håper det går greit med mannen din nå, forferdelig at dere skal gjennomgå så mye vondt. :( Mange varme tanker sendes deres vei. ♥

    God klem fra Anette ♥

    SvarSlett
  24. Hei skjønne deg! Dette ble veldig lyst og fint!! Tusen takk for den fine kommentaren på bloggen min, jeg setter enormt pris på det og det betyr mer enn du tror og få tilbakemelding, spesielt når ting blir litt personlig.. Ha en fin helg, stor klem fra Cecilie : )

    SvarSlett
  25. Det ble kjempfint og lyst når du fikk malt det. Helt utrolig hvor mye større rommene virker med lyse møbler :o)
    Ha en flott helg ))

    SvarSlett
  26. Du er jammen kreativ, Trine! :)

    <3 til dere begge!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥