lørdag 4. juni 2011

Bruktfunn!

På tirsdag var Æling og jeg på brukt/antikkbutikkjakt rundt om i Sandefjord, om for en gangs skyld, hadde vi faktisk hellet med oss! Siste stedet vi var innom, var på Helgerød her i byen, og var en drøm av en bruktbutikk! Hele fire stooore avdelinger med ting, møbler og tekstiler!! O Lykke!!





Jeg fikk med meg en balje i emalje med grønn kant rundt,
og jeg har både dopotte, vaskebøtte og litermål i samme serien.
Nyydelig!

Etter tips fra Fjellro-sa, puttet jeg noen gamle, rosa peoner som sang på siste verset
oppi baljen med vann i. Dekorativt og nydelig!

Mer nydelig hadde det riktignok vært om jeg hadde tatt peonene litt før,
for jeg ser at mange av dem ikke er fine lenger ;)


En svart gammel kjøkkenvekt ble med hjem for knappe 200 kr.
Fantastisk!!


To håndvevde putetrekk ble også med hjem.
Selve puten er vevd, og det er også mellomverket.
Nyyydelig!

Disse vil vel ta seg godt ut på et babyrom engang ;)




Et putetrekk i lin, med monogram og mellomverk ble også med hjem.
Får virkelig ikke nok av gamle tekstiler!!



Et sengeoverkast måtte også naturligvis også bli med hjem. 200 kr kostet det!?!
De er jo bare såå vakre!

Så mye nydelig de hadde før i tiden.. Sukk!

 

Pappa og Mamma har en kakeboks hjemme som Far (farfar) kjøpte med seg hjem fra Amerika da han var sjømann. Kakeboksen er stor og rund, med Peter Pan på. Jeg bare eelsker Peter Pan,
og har såå lyst på den kakeboksen mamma og pappa har.

Den vil de ikke gi bort, så jeg er på jakt etter en selv.
Det fant jeg ikke på tirsdag, men jeg fant to stk med Askepott!
En firkantet, og en rund!

HURRA!!






Benedicte, en av mine beste venninner, flytter til England på tirsdag,
og igår var hun og jeg ute og tok oss noen glass vin på byen.
Hadde det bare såå kjekt!!
Vi skravla og lo, fnisa og mimret. Herlig!
Vi ble forsøkt sjekket opp av fem 18åringer (jepp, 18!!) med falske leg,
og vi hadde piknic på en liten gressplen i grøftekanten.
Var hjemme halv fem eller noe, og hadde nesten blitt edru igjen da jeg låste meg inn hjemme.
Perfekt!! Herlig kveld!!


På mandag kom verdens beste Æling på døren med en overraskelse til meg.
Han hadde vært på en antikvitetsbutikk i Østfold, og funnet en liten krukke fra Villeroy og Boch i den serien samler på og ønsker meg! Verdens skjønneste Æling! Nå har jeg en krukke med kanel, og en med sennep!
Tusen takk, verdens beste!!!


En riktig god natt ønskes alle!!

post signature

13 kommentarer:

  1. Bare hyggelig Venn <3 Du er verdt alle krukkene i HELE verden pluss ett par til..

    Takk for en fantastisk fin tur rundt om i ulike butikker <3 <3

    SvarSlett
  2. HEI:)
    Snakk om skattar!
    Så mykje lekkert ♥

    Nyt helga:)

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  3. Å ja da, lykke kan kjøpast, også på bruktbutikk;)
    Takk for fine ord ♥
    Eg er også stadig innom, og snuser in hærleg inspirasjon her hos deg!
    Men, desverre så går det meste på tid...Skal bli flinkare å legge att spor etter meg.Det nærmar seg to mnd med ferie no, å då skal du vete at planane er mange;) Alt vi skal rekke;p

    Ja takk, alt er bra.
    Håper det er det same for deg ♥

    Nattaklem

    SvarSlett
  4. Hei Trine :)
    Hørtes ut som en herlig kveld, kjekt med slike innimellom :) Og så masse flott du har fått tak i... NYDELIGE ting ღ skjønn den emalje baljen, sengeoverkast og ikke minst; krukkene fra Villeroy og Boch ღ ღ ღ Ønsker deg en fortsatt fin helg, kos deg masse... Klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Så mange fine skatter du har funnet :) Jeg tenkte meg en tur på brukthandelen i morgen, håper jeg finner noe jeg også :)
    Kakeboksen var det noe kjent med, min kjære mamma har en som er helt lik disse :)

    Ønsker deg en fin helg
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  6. Hei vakre:)
    Her var det mykje lekkert å sjå!!! Elsker alle dei tekstilane du finn med monogram på... og so søt du er som nevner meg i bloggen da:) Takk!Nydeleg emalje+










    Hei vakre:)
    Ååå, so mykje fint du har funne!!! Elsker alle tekstilane med monogram på...og dei søte kakeboksane:)Og for ein snill Æling!!!! So flink han er.
    Takk for at du nevner meg i innlegget ditt søte du:)Kjempefin emaljebalje du har med alle dei vakre Peonane♥

    So artig med jentekveld da!!! Såg ut som du storkosa deg ja;)

    GOD HELG!!!
    Klem frå Mette.







    Kakeboksene er kjempesøte ☺

    SvarSlett
  7. Hmmm, dette vart litt rart!!! Men men... litt seint kanskje og på tide å finne senga?!
    Nattaklem frå Mette.

    SvarSlett
  8. Så gøy! : D
    Gratlerer med de etterlengtede krukkene : )
    -Ha en fin, fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  9. Så fine loppefunn. Likte veldig godt den emaljeskålen med peoner i. Lekkert.

    SvarSlett
  10. Skal si Ærlingen er god med deg:0)
    Masse fine skatter du har fått deg. Nydelig.
    Ha en super helg snuppa.
    Klem

    SvarSlett
  11. Der har du funnet mye lekkert ja. Artig med slike handlerunder.
    18 hehehee. Ja jeg ble forsøkt sjekket omm av en på 28 og jeg er 39.Det var mega stas hehehehee:))

    SvarSlett
  12. Jøje meg så mye lekkert du har funnet! Den vekta likte jeg godt. Artig når en finner slike fine saker som du har gjort her.
    Nyt helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  13. Så koselig kommentar inne hos meg *smil* Jeg sitter fremdeles med strategier for muntlig eksamen. Men skulle ønske jeg kunne gått på bruktbutikker! Så herlige funn!!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥