torsdag 23. desember 2010

Dedikert til Æling ♥

Da er vi bikket over midnatt, og kalenderen viser at det er lille julaften.
Allerede?! Synes tiden har gått så altfor fort, og halvparten av alle planene mine har ikke blitt gjennomført. Jeg kan ikke fatte at den store dagen er imorgen? :)

Her har julens gjester kommet i hus. Svigers kom i helgen, Lea kom idag og min eldste svigerinne kommer imorgen. Julefreden begynner sakte men sikkert å snike seg på, og skulderne senkes stadig noe ;)
Julegavene er i boks, huset er vasket, årets ni slag er i boks og vi begynner å komme i rute. Noen få timer på jobb imorgen, før julen er ♥-lig velkommen her i gården.


Verdens beste kompis, Æling, var på besøk her om dagen (og i kveld også, for den saks skyld), og vi hadde teselskap på kjøkkenet, hvor årets kakeslag måtte testes ut og godkjennes. Vi hadde det fantastisk koselig, skravla, lo og mimret. Ble som vanlig tatt litt bilder, og Æling hadde vel sett for seg at han skulle få "five minutes of fame" her på bloggen min, og var rimelig sur på meg idag over at jeg ikke hadde blogget på en uke, og stadig like skuffet over at det ikke var noe verken bilder eller innlegg av han her ;)
Så, tatatataaaa , her er Ælingen!

Takk for en superkoselig dag!! ♥


Prøv å overse fargen på den forferdelige trappen da, den skal males når kjæresten skal på en ny runde rehabilitering på kysthospitalet på nyåret.
Pus har blitt god venn med fjøsnissene her, og vi finner henne stadig sovende like ved siden av dem ;)


Her ser dere resultatet av årets kransekakebaking!!
Drittkake!!!

Nå skal det sies at jeg eeeeelsker kransekake, overhodet ikke er flink på kjøkkenet (selvom jeg pleier å ha nogelunde kontroll på baking, da!) og aldri hadde laget kransekake før. Det har mamma tatt seg av, eller så har jeg kjøpt. Mamma mente at det var så enkelt å lage selv, så det ville jeg klare!

Med åpent og positivt sinn satte jeg igang med å male mandler. Dvs, jeg puttet de i blenderen og tenkte at det var gode greier. Den kortsluttet og er nå ødelagt. Jeg (les:kjæresten) malte da på gamlemåten istedetfor, og det gikk som smurt. Deigen ble perfekt, jeg husket å smøre formene og strø med semulegryn, klarte å rulle ut i grei størrelse til formen og var så fornøyd. Enda mer fornøyd var jeg da jeg så resultatet av bakingen- kransekakeringene så jo til og med fine ut! O`lykke!!

Gleden ble kortvarig. Da jeg skulle ta de ut av formene mens det enda var lunk i dem, ville de overhodet ikke ut av formen!?? Var ikke snakk om engang!
Jeg måtte bruke brekkjern (les: gaffel og rå muskelkraft) for å få dem ut, og da bit for bit. Fytti rakker`n, da var jeg sur, med stor S!!!

Skal aldri mer røre så mye som en kransekakeform, så idag laget Æling og jeg kransekakestenger istedetfor ;)





Hjemmelagde horn lagde vi også, så nå har vi forhåpentligvis nok til frokost på julaften, første dag og kvelds imorgen. Æling pleier å komme hit på frokost på julaften, og det er så kos! Herlig tradisjon! ♥
I fjor ringte han på døren kl 07:00 iført kun pysj og julestrømpen under armen! ;) Hihi!



Hyllen som tidligere hang på kjøkkenet, har nå fått plass i gangen.
Kjekt med litt ommøbelering ;)


Håper dere begynner å komme i rute til julen, tar dere tid til å nyte og kose dere også i denne hektiske tiden.

Om jeg ikke rekker å blogge litt imorgen, så ønsker jeg dere alle sammen en gledelig jul!
Håper dagen blir helt magisk og fabelaktig!!

♥ Jul, jul, strålande jul ♥


                                    post signature

12 kommentarer:

  1. For et koselig innlegg Trine :)
    Skulle gjerne sittet på kjøkkenet ditt i pysjen jeg også, hihi :)
    Ønsker deg og dine ei riktig god jul...og pus selvsagt!
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  2. Åh, så koselig da! Herlig med slike vennskap og det er tydelig at du setter stor pris på vennen din og motsatt ♥ Hyggelig å bake sammen og å kunne tusle rundt i pysjen og bare være seg selv ;)

    Så koselig julestemning hos deg og julefreden kan snart senke seg... Det er deilig! Skjønner ikke hvor desember har blitt av jeg heller ;)

    Kjære Trine; tusen takk for alle gode ord og vennlige tilbakemeldinger i løpet av året, er glad for at våre stier har møttes ♥♥♥

    Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul, koooos deg og nyt dagene til fulle sammen med de du er glad i ♥♥♥ Varme klemmer fra meg ;)

    SvarSlett
  3. Vilket mysigt inlägg Trine!
    Jag önskar dig och de dina en riktigt varm och kärleksfull jul!
    Kramar Pia

    SvarSlett
  4. Så koselig med slike venner! Ønsker dere en riktig god jul! Og kransekakestenger er jo enda bedre enn kransekake, for de kan man duppe i sjokolade på begge ender ;)*♥*

    SvarSlett
  5. Så herlig med Æling:)) Hva skulle en gjort uten sånne venner da. Er litt misunnelig altså, og kommer gjerne i pysjen til frokoste jeg også;)
    Håper dere får en flott julefeiring vennen, og kos deg maks.
    Stor nisseklem fra meg!

    SvarSlett
  6. Kjempe koselig innlegg snupp:0).
    Så flink du er som har bakt 9 sorter, imponert. Her har vibare 2:0)hehe.
    Bra det ikke bare er meg som ikke har fåt gjort over halvparten av det jeg skulle.heheh..Men detsom ikke er gjort nå får bare vente. Her skal det slappes av:0).
    Ønsker deg og dine en riktig god jul.
    Kos dere masse.
    Juleklemmer fra store og små.

    SvarSlett
  7. Så koselig lesing:)

    Ønsker deg en riktig god jul også:) Håper du får en super jul:)

    Juleklemmer Ea

    SvarSlett
  8. ‎"*★Merry★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
    •。★Christmas★ 。* 。
    ° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
    ˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
    ˚ ˛ •˛• | 田田|門| ˚And a happy new year♥ ♥ ♥"

    SvarSlett
  9. Koselig innlegg,Trine. Kransekake har aldri jeg bakt heller.Ønsker deg og dine en god jul.Klem

    SvarSlett
  10. Så koselig innlegg! Kransekake har jeg aldri bakt - og jeg tror jeg holder meg til sånne stenger....Jeg har forstått at det kan være litt kronglete å få ringen ut av formene!
    Her koser vi oss med litt vin - og kvelden før kvelden på tv!
    Ønsker deg og dine en riktig fin og koselig jul!
    Juleklem fra Lunalu

    SvarSlett
  11. Kjære Trine!

    Så koselig innlegg, men dumt at det ikke gikk så bra med kransekakebakingen! Hehe... Men hornene så jo bare DØDSGODE ut!

    Ønsker deg en fantastisk julefeiring.

    God klem fra Elisabeth.

    SvarSlett
  12. Hilse til Ærling!!!
    Ja,ja,bedre lykke neste gang med den kransekaka!
    Hvis det er en trøst får ikke jeg heller til den der!!
    Ønsker deg en deilig fredelig nydelig fantastisk
    julehøgtid ,med fred i hjerte og sinn!!
    Store goe juleklem fra Sol

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥