tirsdag 7. desember 2010

Jul i vårt hjem ♥

Slenger meg på utfordringen fra NIB om "jul i vårt hus" sånn helt på tampen. Er jo moro med alle disse utfordringene - gleder meg til å ta en titt på bidragene, jeg ser det er mye fint ;)

Her kommer et bilderas fra vårt hjem. Her blir det stadig mer klart til jul for hver dag som går, og jeg koser meg!!



En av amaryllisene i stuen er for tiden i full blomstring
og er så vakker!











Julepynten Lea laget på juleverksted vårt har blitt hengt opp i trollhasselen på kjøkkenet. Ingenting er så sjarmerende som julepynt laget av barna :-)


Rattkjelken etter far er et kjært juleminne ♥


landsbyen av sinkhus, edelkran, kongler og sinkhjerter har fått telys for anledningen- de brant ikke så lenge etter alle advarslene jeg fikk i et tidligere innlegg her, men det var veldig kos så lenge det varte ;)










Pepperkakehuset til far og datter pynter opp kjøkkenbenken.
Her er ingenting overlatt til tilfeldighetene!
De har til og med laget et basseng og solsenger med parasoll (les;paraply).
Jeg er litt fascinert over bomullsnøen som absolutt måtte være med på beach huset deres, da ;)




Hvite nisser bor i pepperkakehuset,
 som seg hør og bør når det er jul :)









Ikke akkurat så julete, men litt forandring på kjøkkenbenken.
Kjøkkenet skal forresten males etter jul, både kjøkkenskap, benken og flisene.
Det skal bli skjønt!




Kjøkkenbordet.
Jeg måtte fjerne mosen rundt amaryllisen, da pus hele tiden dro ut all mosen. I kveld fant jeg til og med mose i sofaen etter katta, og da gadd jeg ikke mer. Håper det gir seg når hun blir eldre? Hun er seks måneder nå.





Kjøkkenet by night.



Disse to skjønningene måtte bare bli med meg hjem fra Home & cottage idag.
De er jo så vakre!! Er litt usikker på hvor jeg skal ha dem da, da jeg frykter at pøbelkatten vil spise disse og ;)


                                            post signature

22 kommentarer:

  1. Her var det mye fint å titte på Trine :) Skikkelig julehus hos dere, og så søte de reinsdyra du har kjøpt deg på H&C :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  2. Ja her var det JULESTEMNING!
    Så koselig du har pyntet!
    Du er jammen flink!
    Ha en fin dag Trine!
    Kos deg med deg og dine!
    Store goe klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Wow så fantastisk julekoselig dere har det!! Trollahasselen med pynt er bare nyyydelig og pepperkake-beachhuset er jo bare fantastisk morsomt - I LOVE ;o) Masse lykke til i NIB-konkurransen! Ønsker deg en superfin dag! Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Deilig, deilig julestemning, Trine! Vakkert<3

    Spent på kjøkken- oppussing jeg da, jeg har nemlig et kjøkken som sårt trenger en oppfriskning selv!
    Gammel 60-tallskjøkken som jeg har tenkt å svinge malekosten over, men har hverken bestemt meg for farge(r) eller hva jeg skal gjøre med stykk benkeplate og kjedelige fliser enda...
    Men det tar vi til våren!

    Fin tirsdag til deg, vennen:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  5. Herlige julebilder♥

    Artig pepperkakehus ;) Her satte vi sammen et i går, og so eg balar med det :/ Syns det er kjempevanskelig..hihi..men det kom seg no til slutt opp!

    Ha ein fin tysdag!

    Klem♥

    SvarSlett
  6. Koseleg julestemning her☺
    Er ikkje lenge igjen til jul no...☺

    Nyt tida☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  7. Koselig og lun julestemning hos deg!
    Ha en fin førjulstid!

    SvarSlett
  8. Så koselig, du er ordentlig flink til å pynte og skape stemning. Likte rattkjelken kjempegodt, for en fantastisk ting å ha!
    Kos deg masse i førjulstiden :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  9. Her var det virkelig vakkert,du er en
    mester i å pynte.
    Kos deg.
    Klem:)

    SvarSlett
  10. Wow skal si det var mye flott her. Så flink dere har vert å pyntet, nydelig.
    Ha en super dag trinemor.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  11. du og du så mye nydelig...*sukk* man drømmer seg jo helt bort i denne julestemningen hos deg. jeg er bare helt forelska i de små blingnissene med hvite luer, spesielt den i pipa og den på solsenga var jo bare herlige! *♥*

    SvarSlett
  12. TAKK for koselig kommentar:) må definitivt innom deg igjen titt og ofte og ser eg.. for en koselig heim du har og så flott du har pynta:) eg må definitivt få baka et pepperkakehus snart..er jo ikkje jul uten..eller neste ikkje i hvertfall:)

    klem fra meg

    SvarSlett
  13. så koseleg julestemning du har laga. Og så har du sånn ein nydeleg "kirkestake" :O)

    Takk for kjempefine ord på bloggen min :O)

    *klem*

    SvarSlett
  14. Takk for hyggelige ord på min blogg! Synes også amarylles er stas til jul. Ha en fortsatt kreativ advent!

    SvarSlett
  15. Så mye fint, skikkelig jul hos deg allerede....
    Håper du får noe flotte dager fram til jul..

    SvarSlett
  16. Hei, Trine
    Så koselig du har laget det. Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. Lykke til i konkurransen. Klem

    SvarSlett
  17. Så kjempe kos du har det.....den gammle rattkjelken var akkurat slik jeg hadde....Kjempe morsomt ..... Tusen takk for kommentar på bloggisen min....det er så kjekt å møte på andre....Vi blogges =))))))))
    Klemz

    SvarSlett
  18. Mange fine stemningsbilder, fine sinkhus er på plass (jeg skal hente min første på postkontoret imorgen)men den franske kirkestaken din til venstre for jul tar kaka! Den er flott, den!
    Kos deg masse hver eneste dag

    SvarSlett
  19. Hei hei!
    Og tusen takk for kjempehyggelig kommentar:))
    Du har en flott blogg synes jeg. Mange lekre detaljer. Og den kjelken likte jeg aller best.
    Deg vil jeg innom igjen, så jeg legger meg til som følger.
    Håper du har en fin dag selv om det er kaldt:)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  20. Tusen takk for koselige ord hos meg:) det varmer! jammen bra du tittet innom, så fant jeg veien til deg, for her var det masse vakkert å hvile øynene på! nydelig blogg du har! ordentlig julkoselig slik du har pyntet! det nermer seg nå:)
    ønsker deg en fin vinter onsdags kveld!
    klem

    SvarSlett
  21. Så mange flotte bilder av et skikkelig fint "julehus" :-))
    Den lille sinkhus-landsbyen din var så flott at jeg tror jeg hadde sittet pal med branslukningsapparatet klart og bare nydt synet.
    Ønsker deg en fin kveld!
    Line

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥