fredag 31. desember 2010

Tragisk slutt på dette året...


Her om dagen startet jeg på et innlegg som skulle være en oppsummering av året som har gått, høydepunkter og nederlag.

Året 2010 startet brått med at min kjære fikk et hjerneslag, med venstresidige lammelser. Etter tøffe måneder med sykehusopphold, rehabilitering og knallhard trening, ble rullestol, prekestol og hyrdestav kastet, og min kjære kunne gå for egen maskin. Nå fungerer han bortimot optimalt igjen, med kun en venstre arm som er litt tregere enn vanlig.


Igår formiddag fikk livet igjen en brå vending,
da min kjære ringte fra Svinesund,
da han og Lea hadde tatt seg en harrytur,
og fortalte at han har fått en blødning på øyet,
og ikke så noe i det hele tatt.

Helge har diabetes type 1, noe han har hatt siden han var 5 år,
og for tre år siden fikk han komplikasjoner med øynene.
Senskader etter diabetesen.
Han måtte operere begge øynene, og venstre øyet ble helt skadet etter operasjonen.
Netthinnen løsnet, det kom et macrohull på netthinnen og linsen måtte skjæres vekk.
Operasjonen var vellykket med høyre øyet, men har da bare hatt fungerende syn på det høyre øyet sitt.

Nå som han har fått blødning på det ene øyet han ser på,
er han satt helt tilbake, og er så og si helt blind.
Tilbragte gårsdagen og dagen idag på sykehuset i tønsberg,
og skal tilbake igjen på Mandag.
Ny operasjon på Haukeland venter...

Ikke sånn vi ønsket å avslutte året 2010!
Vi er småslitne og lei oss, men dog; Humøret er på plass.
Helge har mye galgenhumor, og er lite selvhøytidlig,
og det skal gå bra dette og!

Nyttårsaften med Lea blir ikke helt som vi har sett for oss,
men vi skal kose oss for det.

Håper 2011 kommer med friskt mot, masse glede og god helse! ;)

For at dette innlegget ikke bare skal omhandle elendighet,
så vil jeg benytte anledningen til å takke for et fabelaktig år
her i blogglandia.
Maken til fantastiske mennesker som ferdes her har jeg ikke vært borti før.
Her møtes likesinnede, med samme interesse for interiør, antikviteter,
det slitte, det gamle og det sjarmerende.
Jeg suger til meg alt av inspirasjon, tips, råd og idèer fra dere kreative
kvinner, og jeg setter STOR pris på alle og enhver av dere.
Tusen takk for året som er gått- jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dere i året som kommer!

ØNSKER ALLE NÆRE OG KJÆRE ET RIKTIG GOD NYTT ÅR!
HÅPER DET NYE ÅRET BRINGER MED SEG KUN DET BESTE LIVET HAR Å TILBY!





                                       post signature

36 kommentarer:

  1. Lykke til i det nye året, må det fare godt med deg og din familie.

    SvarSlett
  2. Måtte hell og lykke følge dere i det nye året. Jeg synes dere er flink å holde motet opp. Det er kanskje ikke noen trøst men det sies at "Motgang gjør en sterkere"
    Klæm

    SvarSlett
  3. Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår. Ønsker dere hell og lykke videre i det nye året. Klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Så flott at din far har kommet seg så bra etter hjerneslaget,helt topp. :) Kjenner godt til dette med at når noe har ordnet seg så kommer det et nytt (jeg kaller det bombenedslag),men håper at operasjonene går bra da. Du er tøff du vennen. Ønsker dere bare godt,skal sende deg varme gode tanker hver dag jeg.
    Godt nyttår til dere.
    Vi blogges.
    Klemmer:))

    SvarSlett
  5. Kjære Trine!

    Utrolig trist å lese innlegget ditt! Jeg føler virkelig med dere! Du virker bare så tapper. Synes det er beundringsverdig hvordan du/ dere greier å se positivt på ting, til tross for de utfordringene dere står ovenfor.

    Jeg ønsker dere alt det beste, og håper det går bra med kjæresten din, til tross for det som har skjedd.

    Mange gode klemmer fra Elisabeth.

    SvarSlett
  6. Kjare,sote deg.
    Det er nesten sa jeg ikke vet hva jeg skal si.
    At du klarer a skrive et blogginnlegg i det hele tatt synes jeg er beundringsverdig.
    Du viser en styrke og en optimisme som bare MA sla heldig ut !
    Tenk at sin kjare og Lea er sa heldige a ha deg i livet sitt.
    Det at kjaresten sin har god humor er ogsa viktig. Er det mulighet for at han kan fa synet tilbake ? Det far dere kanskje vite i Bergen ?
    Jjeg sender dere mine varmeste tanker og haper pa det beste for din kjare og dere som familie. Du klarer dette ogsa , du !
    Varme klemmer til deg fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Beklager alle skrivefeil. Har nettopp fatt ipad og det er litt uvant a skrive ....

    SvarSlett
  8. Hei Trine! Dere har jammen hatt et tøft år, det er beundringverdig at dere holder motet oppe og humøret fremdeles er der. Jeg har veldig vondt av dere som har hatt det så vanskelig i såpass ung alder og krysser alle fingre for din kjære og håper at operasjonen blir vellykket. Ønsker dere alle et riktig Godt Nytt År. Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  9. Kjære dere! Sender alle mine varme tanker til dere!
    Så god du er som holder humøret oppe!
    Håper dere får en fin kveld, uten for mange bekymringer og at det går godt. Snart har du din kjære mann hjemme igjen!

    Stor klem og godt nytt år!

    SvarSlett
  10. Varme tankar til dokke♥
    Det humøret ditt er gull verdt i ein slik situasjon!
    Ønskar dokke alt godt og god bedrong til din kjære♥

    Takk for så mykje hærleg inspirasjon her på bloggen din dette året.
    Godt nytt år!

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  11. Kjære deg, dette hørtes ikke greit ut, så enda godt humøret er på plass.
    Ønsker din kjære god bedring!!!
    Masse klemmer fra meg som gleder meg til besøk her inne i det nye året.

    SvarSlett
  12. Kära Trine jag känner starkt med er. Underbart att läsa att du håller ångan upp. Man kommer så långt med en positiv livssyn, även om det är svårt ibland! Jag är glad att du finns, och tack för inspiration under året som gått! Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig och dem du håller av.
    Kramar Pia

    SvarSlett
  13. Kjære søte deg!

    Nå sitter jeg her med tårer i øynene og sinne i kroppen! Hvorfor må slike ting skje?? Hvorfor må noen tåle så mye mer enn andre?
    Jeg vet det ikke finnes logiske svar på dette, men det føles bare helt meningsløst...
    Jeg vet du er en skikkelig tøffing, og det er sikkert din kjære også, men likevel!!
    Tenker masse på dere begge to<3

    Tusen takk for ærligheten og inspirasjonen du gir, du lyser opp dagen min med dine skjønne kommentarer og omtanke, og jeg vet jeg ikke er alene om å føle akkurat det:-)

    Gleder meg til å følge deg også i det nye året, vennen:-)

    Ha godt vare på deg selv også nå, så får vi bare tro og håpe at Helge får den aller beste behandlingen han kan og at det kommer bedre og lysere dager veldig snart!

    Stor varm klem, Rosa

    SvarSlett
  14. Huff så trist da Trine!! Føler virkelig med dere, håper alt går bra med dere:)
    Godt å høre at dere har humoren i behold trass i det som har skjedd!!

    Ønsker dere ett riktig godt nytt år...og jeg ser frem til ett nytt bloggår sammen med deg:)

    Nyttårsklem Ea

    SvarSlett
  15. Hei gode vennen♥
    Dette var trist å lese, tenker masse på dere!! Håper 2011 blir fullt av positive overraskelser for deg og familien din♥

    Takk for at du er min bloggvenn, og ha et godt nytt år. Kos dere så godt dere kan i kveld♥

    Stor klem

    SvarSlett
  16. Utrolig trist å lese dette :( :( Huff vet ikke hva jeg skal si....Sender dere mine beste tanker og krysser alt jeg har for at operasjonen går bra!! KLemmer

    SvarSlett
  17. Klære deg Trine.
    Jeg ble så lei meg,så utrolig trist dette som har hendt.Tenk at året skulle ende slik,for deg som er så skjønn og for de skjønne aller kjæreste du har..
    Du er god.. og sterk du,men jeg vet du har det vondt. Tenker masse på deg og den lille familien din.Skulle så gjerne gjort noe for deg..
    Fantastisk at du i det hele tatt greier å skrive her..det vitner om styrken din.
    Galgenhumor er viktig,det har jeg fått erfare selv..en slags måte å komme gjennom vanskelige ting på.
    Sender deg alle de beste tanker og ønsker for det nye året..deg ,din kjære og Lea.
    Takk for at jeg får være din venn,skjønne deg..
    Varme nyttårsklemmer fra Anne

    SvarSlett
  18. Dette var tungt ja. Men du har jo et mot som bare må beundres. :)Ønsker dere lykkelig utgang og en veldig godt år.
    Og nå har du også en ny følger. :)
    Line-Cathrin

    SvarSlett
  19. Så fryktelig!
    Tenker på deg og ønsker at alt skal gå bedre for din kjære i det kommende år!

    Stor klem♥

    SvarSlett
  20. Så mye leit som har skjedd dere. Håper ting blir bedre i løpet av 2011. Ønsker dere et flott nytt år.

    SvarSlett
  21. Ønsker dere all lykke i det nye året. Håper alt går bra med operasjonen. Ønsker dere masse, masse lykke til. Jeg krysser fingrer og tær.
    Nyttårsklem fra meg.

    SvarSlett
  22. Kjære, kjære deg, takk for ditt ukuelige optimistiske livssyn. Det hjelper deg godt..... Riktig godt nyttår til deg og dine, spesielt din kjære..
    Håper 2011 blir et fantastisk år for dere, selv om starten ikke er den mest ønskelige..... Klem

    SvarSlett
  23. Åh, kjæreste Trine, det var ikke noen hyggelig slutt på året. Skjønner at 2010 var et tøft år for dere, men blir glad når jeg leser optimismen og gleden dere likevel klarer å finne <3 Størst av alt er kjærligheten og det formelig oser kjærlighet fra deg og dine innlegg. Jeg er så glad jeg kom over din blogg og for at jeg har fått lov å bli "kjent" med deg. Jeg ønsker deg og dine et riktig godt nytt år og sender mange varme tanker om at 2011 skal bli et godt år for din kjære og dere alle <3 <3 <3

    Som du vil lese på bloggen min tar jeg en bloggpause nå. Bloggen gir veldig mye glede og all den inspirasjonen dere bloggvenner gir er utrolig! Jeg regner med å være tilbake om ikke så lenge, men sliter litt med formen og trenger å komme meg skikkelig til hektene igjen. Håper å komme sterkere tilbake med mer glede og inspirasjon og har virkelig troen på at 2011 blir et bra år ;)))

    Ta godt vare på deg selv også kjære venn, vi høres snart igjen! Klemmer fra Gry

    SvarSlett
  24. Næmmen kjære deg da. 2010 var nok ikke året for din familie skjønner jeg. Startet dårlig og jammen meg avsluttet det dårlig også. Håper du og Lea fikk en hyggelig nyttårsfeiring tross det som har skjedd. Viktig at du prøver å beholde humøret oppe. Det kan hjelpe godt i en tung tid. Krysser fingrene for samboeren din og håper at han får beholde synet på øyet sitt.

    Lykke til. Håper 2011 blir deres år!!!.

    Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  25. hei Trine
    litt av et år dere har hatt.
    sender dere varme tanker

    fant bloggen din på min søk etter mora ur.
    kanskje feil tidspunkt å spørre på nå når dere har så mye anna å tenke på. men kanskje du kan svare seinere. har du funnet deg og fått ei moraklokke du?
    jeg har ønska meg i årevis. og det siste året har jeg leita mye!!

    håper det ordner seg med øyet til forloveden din.
    stor klem fra Åpent hus

    SvarSlett
  26. Kjæreste søte Trine, dette var en tøff start på det nye året for dere. Men din kjære er jo en skikkelig fighter og dere skal klare dette sammen. Med vilje og kjærlighet kommer man langt! STÅ PÅ!!! Sender dere uendelig mange gode tanker og store gode oppmuntringsklemmer. ♥

    SvarSlett
  27. Hei,Trine.For et dramatisk år dere har hatt,men dere har et fantastisk humør og stå på vilje.Håper det går bra med din kjære.Ønsker dere alt godt i det nye året.Klem

    SvarSlett
  28. Dette var kjempeleit å lese Trine! For et strevsomt år dere har hatt! Ante ikke at samboeren din hadde hatt et hjerneslag tidligere, og så dette på toppen av alt! Huff, håper virkelig at det går bra til slutt!
    Diabetes 1 er lumske greier.Både den ene broren min og bonus-sønnen hans har den diagnosen, og min store frykt er at de skal bli plaget med synet en gang. Vi krysser fingrene alle sammen for dere!
    Setter stor pris på å ha blitt kjent meg deg Trine, og håper virkelig at ting vil gå seg til for samboeren din.
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  29. Å, føler veldig med dere, snakk om trist avslutning på året da... Håper virkelig han blir bedre snart og ikke mister synet helt! Jeg vil ønske deg og dine et godt nytt år og takke for koselige hilsener og inspirasjon fra deg i året som har gått. Jeg gleder meg til å følge deg og bloggen din videre i 2011! Klem fra Bekka

    SvarSlett
  30. Hei på deg Trine! Du skal se at dere kommer også gjennom dere. En tung erfaring som unge mennesker som du/dere burde virkelig slippe, men skjebnen er blind og rammer uten utvelgelser. En ting er sikker - dere blir sterke av motgang og hvis dere beholder galgenhumor i tillegg så blir dagene kanskje lettere å komme gjennom. Tårer er også bra - og aksept. Ønsker deg alt best i det nye året og gleder meg til å følge videre dine franske drømmer

    SvarSlett
  31. hei hei :) leste innlegget dit og fikk tårer i øynene. håper 2011 blir bedre :)
    jeg selv har diabetes type 1 og opererte for netthinneløsning og blødninger på venstre øyet for litt over ett år siden, så har nesten ikke syn på det øyet. så skjønner hva dere går gjennom. dette vil gå så bra :) skal tenke masse på dere :)
    klem Elisabeth

    SvarSlett
  32. Uffameg!
    Dette har jeg ikke fått med meg,stakkars dere!!!
    Har vært en travel tid,og jeg har ikke vært innom deg på en liten stund!
    Det er ikke måte på hva din kjære mann må gjennomgå!!!
    Men dette skal gå bra,det er jeg sikker på!
    Ønsker dere alt godt!!
    Store goe varme klem fra Sol!

    SvarSlett
  33. Uff, så trist!!Håper operasjonen blir vellykket og at synet blir reddet. Det er ingen spøk med diabetes...Ønsker masse masse lykke til med operasjonen og alt han/dere skal igjennom.

    SvarSlett
  34. Dette var virkelig leit å høre Trine, sitter her med tårer i øynene. ♥ Men for et mot du og din kjære har, det må virkelig sies. Masse gode og varme tanker sendes dere vei. ♥ Håper operasjonen var vellykket, og at mannen din får tilbake synet.

    Må det nye året blit godt og fint fom NÅ. ♥ Gleder meg til å følge deg videre i 2011.

    God klem fra Anette ♥

    SvarSlett
  35. oj det var en tøff start på et tøft år. Etter den tøffeste vinter kommer det alltid en gryende vår..samme for dere.:-) stor klem og godt nytt år..

    SvarSlett
  36. Heia Trine

    Skulle vise frem bloggen din og oppdaget ved en tilfeldighet dette innlegget. For noen utfordringer dere har hatt siste årene! Men det er vel noe med det at: det som ikke knekker deg gjør deg sterkere, selv om det er vanskelig å se det når man står midt i det. Ønsker dere all lykke og god helse:)

    Håper dere har en like fin dag i dag som i går, god 1. mai-klem fra Hanne:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥