søndag 5. desember 2010

En travel, koselig og fin helg

Atter en gang er helgen forbi, og vi er klar for å ta fatt på en ny uke. Denne helgen har bare vært usedvanlig travel, først nå jeg sitter rolig i sofaen hjemme ;-)


Lea har vært her, og på fredag var vi i bursdag til broren min. Koste oss frem til leggetid og hadde det kjempekos :-)
Igår bakte vi havreflarn og kakemenn, og de ble rågode!
Det ble en aldri så liten kakefest her før jeg skulle på julebord ;)


Mens jeg var på julebord, så gjorde Lea og Helge ferdig pepperkakehuset.
De lagde hage, kjærlighet-på-pinne-trær, en vanndam, snø og parasoller.
Herlighet, det er KNÆSJT!! Hehe.
 De er fryktelig stolte begge to, og mener med største selvfølgelighet at de hadde nok vunnet en pris for "verdens fineste pepperkakehus" ;-)


Jeg koste meg rått på julebord igår, og lo så jeg skreik og trodde jeg skulle gjøre på meg ;) god mat og drikke, morsomme leker og underholdning og en fantastisk stemning med en fantastisk gjeng.
Beste kollegaene i verden!!
Tusen takk for en perfekt kveld og natt!



Jeg var ikke menneske for en femmer da klokken ringte halv åtte idag, og det var på tide å hoppe i dusjen og gjøre seg klar til barnedåp. Følte jeg fortsatt sjangla litt og var ustø på bena ;-) Planen var riktignok å sove litt i bilen, men da Lea, Helge og Børre bestemte seg for å ha karaoke med Lady GaGa i bilen, så ble det en brå slutt for mine planer om å få tatt igjen litt etterlengtet søvn ;-)





Telemark viste seg fra sin beste side idag, solen skinte fra omtrent skyfri himmel. En nydelig himmel, snøen som skinte som diamanter og vakre snødekte trær ga en magisk og eventyraktig stemning.
Uendelig vakkert!!



Barnedåpen idag var helt perfekt den også, så jeg har ingenting å klage på denne helgen ;) god mat og kaker, herlig selskap, dåpsbarnet strålte omkapp med solen. Kan ikke klage da!




Min tante Ingeborg og lille Maria.
Ingeborg er kun tre år eldre enn meg, så hun er mer som en søster enn en tante. Søsteren jeg aldri fikk :-)
Maria er jo så ufattelig vakker, og jeg vil bare susse i hjel de gode bollekinna!
Nydelig!!



Nå er sofaen inntatt, og pus og jeg koser oss under teppet.
Må finne sengen snart også, da jeg begynner å bli tung i øynene.

Håper alle har hatt en fin helg, og andre søndag i advent!
                                        post signature

12 kommentarer:

  1. At du no har inntatt sofaen er deg VEL undt:)
    Kos deg der♥etter ei slik innholdsrik helg:)
    Å lisje beibien..Ah!Sååååå søt♥

    God ny veke:)

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  2. Herlighet for en innholdsrik helg du har hatt!! Unner deg den kvilen på sofaen av hele mitt hjerte, hihi :)
    Fine bilder du viser :)
    Ønsker deg en koselig søndagskveld og en god natts søvn :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  3. En travel helg må jeg si. Godt du har funnet sofakroken nå, og får deg en vel fortjent hvil:). Kos deg masse. Pepperkakehuset var jo kjempe søtt.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  4. Trodde jeg hadde det travelt i helga, men....
    Godt å få sette seg ned og kvile litt da!
    Guri så skjønn hun Maria var - helt nydelig!
    Jeg har ikke kommet så langt at pepperkakene er i boks enda - men jeg har i det minste vært på Ikea og kjøpt deig... hi hi
    Pepperkakehuset m/hage var jo bare supersjarmerende!!!
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. Ser at du har hatt ei koselig helg. Kakebakst og barndåp. :) Har vært kakebaking hos meg også.

    SvarSlett
  6. wow for en helg, fortjent med en liten sofahvil etter den ja. Jeg bare digger de der søte små blingnissene med lange hvite luer som har flyttet inn i casa del pepperkako, virkelig et staselig hus de har fått seg. Dåpsbarnet ser sånn passelig forskrekket ut på bildet...men helt utrolig søt da. Skikkelig gode klemmekinn på den vesle prinsessa *♥*

    SvarSlett
  7. God morgen, snuppa!

    Ja, det var jammen litt av en helg! Tipper du kanksje er bittebittelitt trøtt i dag også kanskje? ;-) Sånne festligheter tar på, men er så absolutt verdt det når det er SÅ vellykket.

    Jeg har hatt en veldig fin, men litt roligere helg, hehe. Ble jo som sagt lite kakebaking, men det er faktisk helt greit! Vi fikk ledd og skrevla til over midnatt, og det er jo det viktigste:-)

    Koselig å se litt mer av familien din også, og ikke minst den superduperskjønne babyen!! I <3 babys:-)

    Nå venter kaffe og pakke:-D

    Stor klem, Rosa

    PS: Pepperkakehuset var helt knall da, kanskje spesielt hagen? :-D

    SvarSlett
  8. Skjønner godt det var deilig å innta sofastilling ja...litt av ei helg:)

    Så søt ei jente da:)

    Ha en fin nystartet uke:)

    Klem Ea

    SvarSlett
  9. Hei du.:-) så mye fine bilder.:-) deilige kakebakst.:-)

    De grønne kransene mine på bilde fra stuen er kjøpt på plantasjen på salg i januar.:-) jeg har to på kjøkkenet jeg har laget av gilander jeg kjøpte også på plantasjen til 49 kr...som jeg også har laget flere ting av.:-)

    En fin kveld til deg.:-)

    SvarSlett
  10. Heisan...bildet av skiltet har jeg funnet på bloggen unskinny boppy. Dessverre, for jeg skulle gjerne hatt det selv..:-) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. Hei Trine!
    Først av alt vil jeg takke deg for alle de gode orda du legger igjen hos meg..det gjør så godt!
    Litt av en helg du har hatt med mange gode opplevelser.
    Ang. lerkegrenen..så har jeg festet den med å sette spiker to steder i veggen og så feste med ståltråd.
    Stua står for oppussing til våren, så derfor kunne jeg gjøre det..vet ikke om det er så lurt ellers..Kos deg videre i førjulstiden! God klem fra meg.

    SvarSlett
  12. For en herlig helg du har hatt.
    Så skjønn dåpsbarnet er, nydelig.
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem Mio

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥