mandag 23. august 2010

På skattejakt

Som jeg skrev i forrige innlegg, fikk jeg med meg noen skatter fra gården da vi var der på lørdag. Her er bare et lite utvalg av det jeg fikk med meg, men som jeg gleder meg til å vise dere  ♥

En av tingene Oldemor hadde på lur, er denne superskjønne kakeboksen fra Sætre Kjeks. Er den ikke fin! *smiler*

♥♥♥
På sidene står det flere utmerkelser Sætre Kjeks har fått. Blant annet "sølvmedalje Paris 1889", "gullmedalje Skien 1891" og "gullmedalje København 1912". Herlig!!


En annen ting jeg fikk med meg, er denne gamle vekten. Oldemor fortalte historier fra da hun var ung, fra når hun fikk vekten, hvem hun fikk den av og hva kjøkkenvekten har fått være med å oppleve ;-)
Jeg føler meg takknemlig som har en Oldemor på 85 år som er såpass sprek, klar i toppen og replikkene på lager!! Hun er den beste! ♥ ♥ ♥
Vekten begynner å bli sjarmerende slitt, og jeg synes den er et fryd for øyet!
Husker jeg synes den var såå fin da jeg var liten, og denne skjønne saken prydet kjøkkenbenken til "Omo" ;-)


post signature

3 kommentarer:

  1. Hei♥

    Å wooow!Den kjeksboksa var virkelig lekker!
    Gull verdt:)
    Den gamle vekta var også veldig fin:)

    Eg har og div boksar etter mi oldemor Astrid..
    Bla den eg har kaffi som er frå Kjellsberg kaffi..

    Utruleg lekre ting du ventar i posten!

    Å du...TUSEN ♥ TAKK for slike fine ord og helsingar du velsignar meg med!
    Du er berre god♥

    Ønskar deg ei flott ny veke:)

    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  2. Så heldig du er! Har også en sånn vekt - og den er favoritten på kjøkkenbenken - de er jp bare sååå fine!♥ Klem C

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen igjen et lite spor etter deg ♥